Sukaldea

Sukaldea, klusterraren eta bere bazkideen ekintzaren epizentro nagusia da. Fakturazioaren zati garrantzitsu bat izateaz gain, ezagutza espezifikoari dagokionez eremu handiena da, baita esplorazio arlo nagusietako bat ere. Proiektu eta ekintza desberdinak garatu dira arlo estrategiko eta komertzialean, zein arlo teknikoan eta sozialean. Jarduera, batez ere, sukaldaritza arloan (merkatua-produktu-teknologian) zentratzen da baina garbiketaren alorrean ere ikerketak egiten dira.

Estrategia digitala

LABE ekimenaren barruan, ACEDE-tik SZukaldatzen Lab berrikuntza irekiko plataforma zabaldu dugu, eta hortik atera dira merkatuan garatzen doazen sukaldaritza digitalaren garapenak.

Kodiseinu estrategikoa

LABE Gipuzkoako Gastronomia Digitala sustatzeko proiektu estrategiko gisa sortu zen, Gipuzkoako Foru Aldundiko Proiektu Estrategikoen Departamentuaren ekimenez. 2018az geroztik, ACEDE bere batzorde estrategikoaren parte da, Basque Culinary Center Innovation eta Gipuzkoako Ostalaritza Enpresarien Elkartearekin (AEHG) batera.

Etxeko zein egosketa profesionalerako soluzioak mundu guztira esportatzen dituzten fabrikatzaileen ezohiko kontzentrazio bat dago Gipuzkoan Munduan dauden 2.000 milioi etxeetatik 500 milioi inguru ACEDE-ko enpresa bazkideek ekoitzitako osagaiekin hornituta daude.

Gipuzkoako Foru Aldundiko Sustapen Ekonomikoko Departamentuak produktu digital berriak diseinatu eta ezartzeko jarduerak sustatu ditu sukaldaritzaren bi sektoreetan: etxean eta profesionalean.

LABE ekimenaren barruan, ACEDE-tik SZukaldatzen Lab berrikuntza irekiko plataforma zabaldu dugu, eta hortik atera dira merkatuan garatzen doazen sukaldaritza digitalaren garapenak.

Produktu berriak

Balio proposamen berriak elkarlanean sortzea (berrikuntza irekia)

Gipuzkoako Foru Aldundiak sustatutako LABE Gastronomia digitala garatzeko estrategia ekimenari jarraiki, 2018an SZukaldatzen Lab plataforman etxeko sukaldaritza berritzeko, esploratzeko eta soluzio digital berriak garatzeko plataforma bat zabaldu genuen, Klusterreko hainbat enpresarekin elkarlanean. Hortik hainbat irtenbide sortu dira, hala nola Sukalde konektatu irisgarria eta Labe konektatu irisgarria, hurrenez hurren indukzio-sukalde eta labeko soluzioak, ikusmen-arazoak dituzten pertsonei modu seguruan eta autonomoan prestatzeko aukera ematen dietenak.

Beste garapen batzuk ere egin dira, baina oraindik ez dira argitaratu, babes intelektualeko prozesuan daudelako, baina pixkanaka gure enpresetako merkataritza-sailekin alderatzen dira.

ACEDEko enpresen ezagutza gakoa etxeko sukaldaritza bada ere frogatuta dago lortutako ezagutza teknologiko eta digitala sukaldaritzaren arlo profesionalerako ere erabilgarria dela.Horrela, AEHG eta Basque Culinary Center Innovation-ekin batera, 2019an lankidetza bat hasi zen ostalaritzaren barruan ase gabeko beharrak antzemateko. Labe Digital Gastronomy Lab Oinarri horretatik abiatuta, inplikatutako alderdi guztien balorazio oso onarekin prototipo funtzional bihurtu diren saio eta kontraste gehiago egin dira. Sukalde profesionalerako berrikuntza irekiko ekimen hauek SutanTEK izena hartu zuten eta beraien helburua eskariaren araberako irtenbide berriak sortzea zen. Emaitza onak eta gaur egun lortutako sinergiak ikusita, ekimen hau zabalik dago oraindik

Merkatu ikerketa

Merkatuak, produktuak eta teknologia aztertzea: ezagutza partekatua sortzea (adimen kolektiboa)

Gure manufaktura industriak teknologia, industrial eta merkatuko ezagutza asko gordetzen ditu. Aldaketa azkarreko garai hauetan ezagutza hauek duten garrantziaz jabetuta, 2017an merkatu-adimen kolektiboko plataforma bat sortu zen enpresa partehartzaileen eta ACEDEren artean, epe luzera WHIGO CIR (LINK ACEDE) White Goods Collective Intelligence Radar) izenarekin mantendu dena. Plataforma honen helburua parte-hartzaileei ezagutza osagarria eskaintzea da, merkatuaren eta bere joeren irudi orokorra hobetzeko eta, horrela, merkatuaren aldaketen aurrean erabakiak aurreikusteko aukera izan dezaten. Radar hau, H-Eneatik jasotako beste sorkuntza prozesuan ari diren etorkizun transektorial ikuspegiarekin osatzen da, CIR Futures (LINK ACEDE) izenekoa Ariketa berdina aurrera eramaten da etxeko garbikuntza sektorean.

Etxeko garbigailu azpisektorea ere arlo garrantzitsua da klusterreko enpresen fakturazioan Bakoitzaren industria- eta merkatu-esperientzian oinarrituta eta beste batzuekin elkarlanean, esperientziak eta ezagutza estrategikoak trukatzeko dinamika bat abiarazi da, lankidetza horretatik sortzen diren ekimenen bitartez, horietako bakoitzaren posizionamendua eta fakturazioa hobetu ahal izateko Horretarako, Whigo LAV (LINK ACEDE) ekimena suspertzen ari gara.

Aldi berean, garbiketa sektoreko produktuen produkzio-polo deritzenen portaera historikoa ikertzen ari gara, enpresen merkatuaren ezagutza eta posizionamendua aberasteko, marka eta OEM ezberdinen planteamendu komertzialetan laguntzeko.

Skip to content